אני קצת מבואס.
אהובי תקוע אי שם בתל-אביב ואני בבאר-שבע סיטי – עיר האורות.
כדי לעודד את עצמי החלטתי להכין לעצמי ארוחת ערב מהירה של פסטה ברוטב אלפרדו. בעודי אוסף את המוצרים (הלא רבים) חשבתי לעצמי: מדוע שלא אעלה את המתכון כפוסט בבלוג. עצמי ענה לי: השתגעת? מתכון כה פשוט? שום בלוג שמכד את עצמו לא יכתוב על משהו מביך מעין זה. מסתבר שזהו בלוג שלא מכבד את עצמו… What do you know.

אז הנה לכם מתכון מהיר ופשוט שכולכם ממילא יודעים להכין. אבל תעמידו פנים שזה מדהים – סתם כדי שאני ארגיש קצת יותר טוב עם עצמי.

המצרכים:

  • 1 בצל גדול
  • חבילת פסטה (500 ג' לפני בישול)
  • 1 קופסת שימורי פטריות (כ-200 ג' מסונן)
  • 1 קופסה שמנת צמחית לקצפת (כן, מתוקה)
  • מלח ופלפל לפי הטעם.
  • אפשר גם: אבקת מרק פטריות, אגוז מוסקט,

אופן ההכנה:

קוצצים את הבצל בינוני ומתחילים בינתיים לחמם מים לבישול הפסטה. אני מעדיף פוזילי, אבל כל פסטה קצרה תתאים. ספגטי פחות טוב כי כל החתיכות הנחמדות והנגיסות נוטות ליפול לתחתית הסיר \ הצלחת. את המים של הפסטה אני לא ממליח, במקום זה אני מוסיף את המלח לרוטב.


מטגנים את הבצל על שהוא משחים היטב (אך לא נשרף).
מוסיפים את הפטריות (ברור שמסוננות) וממשיכים לטגן עד שהפטריות טיפה משחימות. זה הזמן להוסיף את כל התבלינים ולערבב. אני שם בערך רבע כפית פלפל שחור, כפית אבקת מרק, ניעור או שניים של מוסקט וחצי כפית מלח. ברור שלכל אחד יש את הטעם שלו, אז הרגישו חופשיים לשחק עם התבלינים והיחסים. אם יוצא לכם מלוח מדי, לא נורא – אנחנו עוד נערבב את הרוטב עם הפסטה.


עכשיו מנמיכים את האש ומוסיפים את השמנת הצמחית. מביאים לרתיחה עדינה ובמשלים חמש דקות תוך כדי ערבוב.

בינתיים הפסטה אמורה להיות כבר מוכנה. מסננים אותה מן המים ולא שוטפים או משמנים. מחזירים את הפסטה לסיר, או אם אתם ממש חייבים ללכלך עוד כלי אז לקערה דקורטיבית. מוסיפים את הרוטב:

מערבבים היטב והא לכם מנת פסטה אלפרדו מנחמת.

זה נחמד לפזר על הפסטה קצת פתיתי שמרי בירה א-לה-פרמז'נו. מוסיף בת-טעם מעניינת. נסו ותהנו.
בתאבון!

»

  1. הו, יקירי, אל תעצב… חיבוק גדול מתל-אביב התקועה.
    פסטה תשמח לבב אנוש 🙂
    גם אם הבלוג לא מכבד את עצמו – אני מכבדת אותו ומנת פסטה הגונה וקלה להכנה חיבת הרי להיות חלק מכל בלוג אוכל טבעוני.
    ולגבי המדהימות – היא אצלך, לא בפסטה (טוב, אולי גם בפסטה, לא ניסיתי).
    נשיקה ולילה טוב!

  2. טבעונית הגיב:

    מעולה, תודה, חיפשתי הרבה זמן רוטב טעים לפסטה וזה נראה לי בדיוק מה שחיפשתי

להשאיר תגובה

